Bilakudahbosan: LYNAS: Kenapa Perlu Boikot?

Friday 13 April 2012

LYNAS: Kenapa Perlu Boikot?

Assalamualaikum,



Anda mungkin tertanya-tanya kenapa perlu memboikot kilang Lynas? Kenapa perlu ada perhimpunan yang anda anggap sia-sia dan membuang masa? Anda mungkin juga terpengaruh dengan media elektronik mahupun media cetak yang menggembar-gemburkan kebaikan Lynas? Anda mungkin tertanya-tanya adakah Lynas membawa kebaikan atau keburukan pada kita? Apakah kesan terhadap orang sekeliling jika Lynas beroperasi?


Video dibawah ini mungkin sedikit sebanyak membuka mata kita semua. Untuk pengetahuan anda, Lynas belum lagi memulakan operasi memproses nadir bumi. Jika sudah beroperasi, besar kemungkinan akan terjadi perkara yang buruk seperti yang telah berlaku di Bukit Merah yang ditutup pada 1992 kerana dikaitkan dengan 8 kes leukimia dan 7 kematian. Projek berisiko tinggi  ini akan memberi kesan pada seluruh warga Kuantan dan merebak sehingga ke Kemaman.

Mari kita lihat apakah itu nadir bumi? Bagaimana prosesnya? Apakah kesan-kesannya jika ia beroperasi?


** Jangan terpengaruh dengan arus media perdana yang hanya menyebelahi sebelah pihak yang hanya mahu mengaut keuntungan semata-mata tanpa mempedulikan suara orang ramai iaitu rakyat. STOP LYNAS!!

Mamat Mat Salleh yang benci Lynas dan sayang Malaysia 

 

1 comment:

  1. owh itu rupanya projek lynas baru OH tahu...stop lynas save malaysia!

    ReplyDelete

My Blog List